Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Yöneticilerimiz Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Adana Başka Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu Adana Valiliği Logosu
  • İLETİŞİM
°C
25
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Yavuz Selim KÖŞGER
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mustafa YİĞİT
        • Emin Sait KARAHALİLOĞLU
        • Mehmet ÖZ
        • İbrahim KÜÇÜK
        • Abdullah ŞAHİN
    • Yöneticilerimiz Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Adana 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Adana Başka
    • Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu
    • Adana Valiliği Logosu
  • İLETİŞİM

Afetlere Karşı Alınacak Tedbirler ve Yapılacak Çalışmalar Vali Demirtaş`ın Başkanlığında Değerlendirildi

AFETLERE KARŞI ALINACAK TEDBİRLER VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR VALİ DEMİRTAŞ’IN BAŞKANLIĞINDA DEĞERLENDİRİLDİ

Adana’da meydana gelebilecek herhangi bir afete karşı İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen çalışmalar Vali Mahmut Demirtaş’ın başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda tüm detaylarıyla görüşüldü. 

Valilik toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya Vali Mahmut Demirtaş’ın yanı sıra; Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Tümay, vali yardımcıları, kaymakamlar, ilçe belediye başkanları, kamu kurumu temsilcileri, oda başkanları ve sivil toplum temsilcileri katıldı.

Vali Mahmut Demirtaş toplantıda gerçekleştirdiği konuşmasını; İdlib’te şehit olan askerler ile 24 Ocak 2020 tarihinde Elazığ ile Malatya illerinde meydana gelen depremde hayatlarını kaybeden vatandaşlara Allah’tan rahmet ve yaralılara acil şifalar dileyerek başlattı. ‘‘Tektonik, sismik, topografik ve iklimsel özellikleri gereği ülkemiz doğal afetlerle sıklıkla karşı karşıya kalan ülkelerin başında gelmektedir. Deprem, su baskını, sel, çığ, heyelan, yangın gibi insanoğlunun ansızın karşılaştığı afetler, normal hayatı sekteye uğratan ve kendi imkânlarımızla çözemediğimiz, genel hayatı etkileyen olayların bütünüdür. Dünya genelindeki doğal afetler ele alındığında, 31 çeşit doğal afetin 28’inin meteorolojik kaynaklı olduğu görülür. Doğal afetler içerisinde de en fazla zarar veren, hiç kuşkusuz depremlerdir. Ülkemizde her yıl büyüklüğü 5 ile 6 arasında değişen, en az bir deprem yaşanmaktadır. Türkiye, meydana gelen bu depremlerde insan kaybı açısından dünyada 3. sırada yer alırken, depremden etkilenen insan sayısı bakımından da 8. sırada bulunmaktadır.’’ diyen Vali Demirtaş, bu tablonun Türkiye’nin bir deprem ülkesi olduğunun en büyük kanıtı olduğunu ve yaşanması muhtemel depremler ile diğer doğal afetlerin vereceği maddi ve manevi zararların en aza indirilmesi için pek çok çalışmanın yapılmasının gerekliliğini kaydetti. Türkiye’deki çalışmaların, 1939 Erzincan depreminin ardından başlatıldığını ve yıllar içerisinde çıkarılan yasalar ve yönetmeliklerle değişen şartlara göre ilgili düzenlemelerin yapıldığını ifade eden Vali Demirtaş, Türkiye’de afet yönetimi ve koordinasyonu alanında dönüm noktasının 17 Ağustos 1999 yılında yaşanan Marmara Depreminin oluşturduğunu ve üzerinden 20 yıl geçse dahi bugün temel kıstas noktası olarak yine büyük can kaybına ve geniş çaplı hasara neden olan Marmara Depreminin alındığını belirtti. Ortaya çıkan bu yeni durumun sonucunda eşgüdüm sağlanması gereken kurumların afetlerle ilgili yetki ve sorumluluklarının yeniden tanımlanması, afet ve acil durumlarda yetki ve koordinasyonun tek bir elde toplanması amacıyla İçişleri, Bayındırlık ve daha önce Başbakanlığa bağlı kurumların tek çatı altında toplandığını ve İçişleri Bakanlığına bağlı, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının kurulduğunu kaydeden Vali Demirtaş, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının, afetlerin önlenmesi ve zararlarının azaltılması, afetlere müdahale edilmesi ve afet sonrasındaki iyileştirme çalışmalarının süratle tamamlanmasını amaçlayan bir kurum olduğunu belirtip faaliyetlerin planlanması, yönlendirilmesi, desteklenmesi, koordine edilmesi ve etkin uygulanması için ülkenin tüm kurum ve kuruluşları arasında iş birliğini sağlayan dinamik yapıda teşkil edilmiş bir kamu kurumu olduğunu sözlerine ekledi. AFAD Başkanlığının, afet ve acil durumlara ilişkin tek yetkili kurum olduğunu afet ve acil durumun niteliği ve büyüklüğüne göre, Genelkurmay Başkanlığı, İçişleri, Ulaştırma ve Altyapı, Dışişleri, Sağlık vb. ilgili diğer bakanlıklar ile sivil toplum kuruluşları arasında işbirliği içerisinde faaliyetlerini sürdürdüğünü ifade eden Vali Demirtaş, ‘‘AFAD, son Elazığ-Malatya depreminde, öncesinde Simav ve Van depremlerinde yukarıda saydığım tüm sorumluluklarını hakkıyla yerine getirmiş; deprem öncesi, sırası ve sonrasıyla örnek bir işbirliği ve koordinasyona imza atmıştır. Bunda da “Bütünleşik Afet Yönetimi Sistemi” adı verilen modelin ciddi katkılarının olduğu aşikârdır.’’ dedi. 
 
‘‘Saatini, şiddetini, yerini önceden bilmediğimiz depreme karşı her daim hazırlıklı olmak zorundayız.’’
 
Geçmişten bugüne Adana’da orta ve büyük ölçekli birçok depremin yaşandığını belirten Vali Demirtaş, 1945’ten günümüze Çukurova ve yakın çevresinde 5.5 ve 6.3 büyüklüğü arasında toplam 6 deprem yaşandığını belirtti. Yaşanan bu depremlerin Adana’nın Doğu Anadolu Fay Sistemi gibi, birinci ve ikinci derece deprem bölgesi sınırları içerisinde yer aldığını, aktif tektonik yapılar arasında bulunduğunu gösterdiğini kaydeden Vali Demirtaş, ‘‘Saatini, şiddetini, yerini önceden bilmediğimiz depreme karşı her daim hazırlıklı olmak zorundayız. AFAD tarafından hazırlanan Türkiye Afet Müdahale Planı, tam da bu amaca hizmet etmek amacıyla hazırlanmıştır.’’ diyerek bu plan doğrultusunda Adana’nın kendi afet müdahale planını hazırladıklarını ve planla, afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak 26 çalışma grubunu belirleyip koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlayarak afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini oluşturduklarını belirtti. Planda belirtilen hususların kâğıt üzerinde kalmaması gerektiğini belirten Vali Demirtaş yapılan planlamanın afet öncesi, anı ve sonrasında hayata geçirilmesi gerektiğini kaydedip çalışma gruplarında yer alan kurumların eşgüdüm ve koordinasyonla hareket etmelerini ve üzerlerine düşen görevleri hakkıyla yerine getirmeleri gerektiğini sözlerine ekleyerek ‘‘Planlama çalışmalarına kamu kurumlarımızın, yerel yönetimlerimizin, üniversitelerimizin ve STK’larımızın gereken katkıyı sunması büyük önem arz etmektedir. Her konuda olduğu gibi deprem konusunda da eğitim ve bilinçlendirme faaliyetleri büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda İl AFAD Müdürlüğümüz, ‘Afete Hazır Türkiye Projesi’ Eğitimleri, Afet Gönüllüğü Projesi, Toplum Afet Gönüllüsü ve Sivil Savunma Görevlileri Örgütlenmesi ve Arama – Kurtarma Ekiplerinin Artırılması gibi alanlarda, geçtiğimiz yıl yaklaşık 20.000 kişiye ulaşılmıştır. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ise yaklaşık 178.000 öğrencimize “Afete Hazır Okul Eğitimi” düzenlemiştir. Afete karşı örgütlenme de büyük önem taşımaktadır. Son olarak gönüllü birey ve sivil toplum kuruluşlarının afet ve acil durum hizmetlerine katılımlarına yönelik çalışmalar kapsamında, “AFAD Gönüllülük Portalı” hizmet vermeye başlamıştır. Toplumu afet ve acil durumlara daha dirençli hale getirmek ve afetlere karşı farkındalık yaratmak amacıyla başlatılan proje, farklı kategorilerde vatandaşlarımızın AFAD Gönüllüsü olmasına imkân tanımaktadır.’’ diyen Vali Demirtaş, tüm vatandaşları AFAD Gönüllüsü olmaya davet etti.

Her kurumun, kendi içinde yapacağı eğitim ve uygulama faaliyetleriyle, kendi kapasitesini yükseltme yoluna gitmesi gerektiğine değinen Vali Demirtaş, altyapı tesislerinin ve kamu binalarının uygunluğu konularının da afet öncesinde üzerinde durulması gereken konular olduğunu sözlerine ekledi.

 “Deprem öldürmez, bina öldürür”

Yaşanan tüm depremlerin, sağlam binalara olan ihtiyacı bir kez daha gösterdiğini belirterek “Deprem öldürmez, bina öldürür” sözünü hatırlatan Vali Demirtaş, mevcut yapı stoğunun tespit edilmesi gerektiğini ifade edip ‘‘Binalarımızın depreme dayanıklılığını ortaya koymalıyız. Hasarlı binalarla ilgili iş ve işlemleri ivedilikle yapmalıyız. Yeni inşa edilecek binalarla ilgili olarak da konuyla ilgili farklı meslek grupları ve kurumlarla, üst ölçekli planlardan başlayarak,  bina ölçeğine kadar inen ortaklaşa çalışmaları hayata geçirmeliyiz. İnsanımızın güven ve huzur içerisinde, deprem dâhil her türlü afete dayanıklı binalarda yaşamalarını sağlayacak projelere, mutlaka imza atmalıyız.’’ dedi. Afetleri yalnızca bir kurumun veya bir kesim insanın altından kalkması gereken olaylar olarak değerlendirmenin yanlış olduğunu kaydeden Vali Demirtaş, AFAD koordinesinde 26 çalışma grubunun bulunduğunu ve her kurumun kendi kapasitesini ortaya koyması gerektiğini sözlerine ekledi.

Toplantı, Vali Demirtaş’ın konuşmasının ardından Vali Yardımcısı Mustafa Aydın’ın gerçekleştirdiği sunumla sürdü.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Döşeme Mah. Mehmet Nuri Sabuncu Bulvarı No:115 Seyhan/ ADANA
03224592743
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız