• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
T.C. Adana Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Yöneticilerimiz Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Adana Başka Projem Türkiye Kep Adresleri Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu
  • İLETİŞİM
°C
27
Ocak2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Süleyman ELBAN
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mustafa YİĞİT
        • Muzaffer ŞAHİNER
        • Adem ARSLAN
        • Huriye KÜPELİ KAN
        • Mutlu ALMALI
      • Kaymakamlar
    • Yöneticilerimiz Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
  • ADANA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Adana 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Adana Başka
    • Projem Türkiye
    • Kep Adresleri
    • Adananın Kurtuluşunun 100. Yıl Logosu
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Ticaret İl Müdürlüğü
    • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
    • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
    • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
    • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
    • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • İl Sağlık Müdürlüğü
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
    • İl Jandarma Komutanlığı
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
    • İl Güvenlik ve Acil durumlar Koordinasyon Merkezi
    • İl Defterdarlığı
    • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
    • Adana 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü

İL DEFTERDARLIĞI

İL DEFTERDARLIĞININ GÖREV VE YETKİLERİ
 
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı hakkında 1 Sıra Nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 nci maddelerine göre;
 
Defterdar
 
1.Defterdar, bulunduğu ilde Bakanlığın en büyük memuru ve il ve bağlı ilçeler teşkilatının amiri olup, işlemlerin mevzuat hükümlerine göre yürütülmesi, denetlenmesi, merkez ve taşradan sorulan soruların cevaplandırılması, kanuna aykırı hareketi görülenler hakkında takibatta bulunulması, atamaları ile görevli ve sorumludur.
2.Gerek görülen yerlerde defterdara yeterli sayıda yardımcı verilir.
3.İl ve ilçe birimlerini incelemek ve denetlemek üzere defterdar emrine defterdarlık uzmanları verilebilir.
 
Deftardarlık Birimleri
 

1.Defterdarlık birimleri, defterdarın yönetimi altında, Muhasebat ve Muhakemat birimleri ile Personel Müdürlüğünden oluşur.
2.Büyükşehir belediye sınırları içinde ayrıca ilçe teşkilatı bulunan il merkezlerindeki ilçe Malmüdürlükleri dışındaki birimler doğrudan doğruya defterdarlığa bağlıdır.
 
Muhasebat Birimleri
 
1.Muhasebat birimleri, Muhasebe Müdürlükleri, Saymanlık Müdürlükleri ve Malmüdürlüklerinden oluşur.
 
Muhasebe Müdürlükleri
 
1.Muhasebe Müdürlükleri, ildeki veya Bakanlığın görevlendirilmesi halinde il dışındaki genel bütçeli dairelerin saymanlık hizmetlerini yürütürler. Ayrıca, görev alanları içindeki her tür saymanlığın Bakanlığa göndereceği dönem sonu ve diğer hesap bilgilerini toplar, kontrol ederek belirlenen usul ve esaslara göre merkeze gönderirler; saymanlıklar arasında koordinasyonu ve uygulama birliğini sağlamak üzere Defterdar adına belirlenecek görüş ve önerileri hazırlarlar.
2.Muhasebe Müdürlüğünde bir Müdürün yönetimi altında yeterli sayıda Müdür Yardımcısı, Defterdarlık Uzmanı ile Şef ve diğer personel çalıştırılır.
 
Saymanlık Müdürlükleri
 
1.Saymanlık Müdürlükleri, bulundukları yerde bölge müdürlüğü ve başmüdürlük şeklinde örgütlenmiş olan daireler ile askeri birimlerin ve diğer dairelerin saymanlık hizmetlerini ve Bakanlıkça verilen diğer görevleri yerine getirirler. Kadroları Hazine ve Maliye Bakanlığına ait olan döner sermaye saymanlıkları da bulundukları illerdeki defterdarlıklara bağlıdırlar.
2.Saymanlık Müdürlüğünde, bir Müdürün yönetimi altında yeterli sayıda Müdür Yardımcısı, Defterdarlık Uzmanı ile Şef ve diğer personel çalıştırılır.
 
Malmüdürlükleri
 
1.Malmüdürlüğü, Vezne ve Muhasebe servisleri ile gereken yerlerde tahakkuk, tahsilat ve Hazine avukatlığı servislerinden oluşur. İş hacminin gerektirdiği Malmüdürlüklerinde yeterli sayıda Saymanlık Müdür Yardımcısı, Defterdarlık Uzmanı ile Şef ve diğer personel çalıştırılabilir.
2.Malmüdürü, Bakanlığın ilçe teşkilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar. Vezne ve Muhasebe Servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar.
 
Muhakemat Birimleri
 

1.Muhakemat birimleri, Muhakemat Müdürlükleri ve müdürlük olmayan yerlerde Hazine avukatlığı servisinden oluşur.
2.Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünün görevlerinin il ve ilçeye ilişkin olanlarını Muhakemat Müdürlükleri ve Hazine avukatlıkları yürütür.
 
Personel Müdürlükleri
 

1.Personel müdürlüklerinin görev ve yetkileri şunlardır:
•  İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak,
•  İl kadrolarının; dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak,
•  Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak,
•  Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek,
•  Bakanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak.
 
İLETİŞİM BİLGİLERİ :
Telefon : (0322) 458 83 70 – 458 83 67 – 458 83 69 – 459 49 51
                              459 06 15 – 459 06 16 – 459 50 19 – 457 55 61
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Resmi İlan Portalı
Döşeme Mah. Mehmet Nuri Sabuncu Bulvarı No:115 Seyhan/ ADANA
03224592743