T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BASIN BÜLTENİ
Ülke genelinde Bakanlığımız tarafından koordine edilen ve Valiliğimiz bünyesinde hizmet vermekte olan 112 Acil Çağrı Merkezleri vatandaşların tek bir numarayı (112) öğrenmeleri, tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması, can ve mal güvenliğinin sağlanması, zaman ve kaynak israfının önlenmesi amacıyla 7/24 hizmet vermektedir.
“Tüm Acil Durumlarda 1-1-2 (112)” sloganı ile yola çıkan 112 Acil Çağrı Merkezleri; Ambulans Acil, Polis Acil, Jandarma Acil, İtfaiye Acil, Orman Yangın Acil, Sahil Güvenlik Acil ve AFAD Acil İhbar numaralarını tek çatı altında toplamıştır.
Acil durumlarda; her zaman ve her yerden Acil Çağrı numarasını (112) arayarak ücretsiz bir şekilde yardım talep edebilirsiniz.
Adana 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların tümüne cevap verilmekte olup, cevaplama süresi 2 saniyenin altındadır. Gelen acil yardım çağrısı ilk olarak çağrı karşılama personelleri tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılama personellerimiz vaka tanımı ve vaka adres bilgilerini vaka formuna yazıp, ilgili birime (Sağlık, Emniyet, Jandarma, Afad, Orman, Sahil Güvenlik ve İtfaiye) yönlendirmekte, İlgili birim personelleri olayın içeriğine göre aralarında koordinasyon sağlayarak en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir.
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesi (e-Call çağrıları)
Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girerek 112 acil çağrı merkezini aramaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit ederek çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebilmektedir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye – AFAD) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılmaktadır.
Engelsiz 112 Projesi
Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın ücretsiz olarak telefonlarına/ tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkân sağlamaktadır. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin “Acil Çağrı” anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmesi mümkün olabilecektir.
2023 yılı içerisinde;
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüze toplamda 3.173.756 çağrı gelmiş olup, bu çağrılardan 1.345.954 adeti vakaya dönüşmüştür.
Adana 112 Acil Çağrı Merkezine Acil durum ihbarları ile birlikte zaman zaman farklı numaralardan asılsız ihbarlar ile devlet büyüklerine ve kamu görevlilerine hakaret içerikli aramalar gelmektedir.
Kurumumuzu gereksiz yere arayarak meşgul ettiği tespit edilen 14 kişiye toplamda
25.000 TL idari para cezası kesilmiştir. Yapılan ihbarlarda; Kurumumuz personellerine, kamu kurum ve kuruluşları ile devlet büyüklerine hakaret içerikli aramada bulunan 7 kişiye adli işlem başlatılmıştır.
112 Acil Çağrı Hattına yapılan her gereksiz/asılsız arama; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabilir. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler.
Bu konuda farkındalık oluşturmak amacıyla çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz.
“112 HAYAT KURTARIR!” anlayışıyla hareket eden Merkezimizde gereksiz çağrıların minimum seviyelere çekilmesi vatandaşlarımızdan en büyük beklentimizdir.