T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
VALİ KÖŞGER: “ADANA, MARKA ŞEHİR OLMA YOLUNDA BÜYÜK BİR POTANSİYELE SAHİP”
Adana Valiliği himayesinde, İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü koordinesinde Valiliğimiz Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosunca hazırlanan 2025 yılı Çukurova Kalkınma Ajansı teknik destek programı kapsamında kabul edilen; “Adana’nın İmajı, Doğru İletişim, Etik Habercilik ve Dezenformasyonla Mücadele” konulu bir seminer programı düzenlendi.
Üç gün(18-20 Haziran) sürecek ve şehir imajı, kriz iletişimi, medya-siyaset ilişkisi, habercilik etiği, dijital çağda doğru bilgiye erişim ve dezenformasyonla mücadele gibi başlıkların uzmanlar tarafından ele alınacağı etkinlikte; kamuoyunu doğru bilgilendirme ilkesi çerçevesinde medya temsilcileriyle daha yapıcı bir iletişim ortamı kurulması, etik habercilik kültürünün güçlendirilmesi ve şehrimizin kamuoyundaki görünürlüğünün olumlu yönde pekiştirilmesi hedefleniyor.
Program kapsamında Adana Valiliği Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Müdürlüğü Proje Sorumlusu Nilay Altunay Eskimez ve Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Cafer Esendemir’in gerçekleştirdiği açılış konuşmalarının ardından Vali Sayın Yavuz Selim Köşger, Adanalı hemşehrimiz ve başarılı gazeteci Fulya Öztürk ile "Doğru Tanıtım, Marka Şehir, Gastronomisinden Tarihine Tüm Potansiyeliyle Adana'nın İmaj Değerine Yolculuk" başlıklı söyleşide bir araya geldi.
Adana’nın kültürel, tarihi ve doğal zenginliklerinin masaya yatırıldığı söyleşide; kentin marka şehir vizyonu, gastronomi turizmi ve tanıtım stratejileri ele alındı.
Konuşmasında her şehrin kamuoyunda bir algısı olduğunu belirten Vali Köşger, Adana’nın mevcut imajının şehrin gerçek potansiyelinin gerisinde kaldığını vurgulayarak şunları söyledi:
“Daha önce görev yaptığım bazı şehirlerin imajı, gerçekliğin birkaç derece üzerindeydi. Bazı şehirler ise gerçek potansiyelinin altında bir algıya sahipti. Adana da bunlardan biri. Adana’ya ilk kez vali olarak geldim ve gördüm ki bu şehir, hak ettiği değerin çok gerisinde bir imaja sahip.
Oysa Adana'nın sıcakkanlı insanları, misafirperverliği ve cömertliği kentin en büyük artılarından. Siz bir adım attığınızda Adanalı üç adım gelmeye hazır. Ancak bu pozitif özellikler kamuoyunda yeterince bilinmiyor.”
Adana’nın gastronomi alanındaki potansiyeline de değinen Vali Köşger, şehrin bu alanda hak ettiği yere ulaşması için yoğun bir çaba içinde olduklarını belirtti:
“Adana’nın gastronomisi yalnızca damak tadı değil, aynı zamanda köklü bir yaşam kültürüdür. Bu alandaki zenginliğimizi dünyaya tanıtmak en büyük önceliklerimizdendir.
‘Gastronomi Şehri’ unvanını almak için özel bir gayret gösteriyoruz. Paris aşamasını geçtik, önümüzde Semerkant’ta yapılacak nihai değerlendirme var. Allah’ın izniyle Adana, bu unvanı alacak. Bu konuda Adana, Türkiye’de bu payeyi en önce hak eden şehirlerden biridir.”
Vali Köşger, kentin imajına zarar verecek davranışlardan kaçınılması gerektiğini ve herkesin bu konuda sorumluluk taşıdığını vurgularken; kalkınmanın yalnızca ekonomik değil, algısal olarak da desteklenmesi gerektiğini ifade etti.
Kentin altyapısı, doğası ve sosyal yaşamı üzerine de değerlendirmelerde bulunan Vali Köşger şöyle konuştu:
“Vatandaşlarımız ne yapmak istiyorsa, nereye gitmek istiyorsa biz oraya hazırlık yapmak zorundayız. Mutfağımızı geliştirmeli, yeni sosyal mekânlar oluşturmalı, Lezzet Festivali gibi organizasyonlara tam anlamıyla hazır olmalıyız. Bu sürecin en önemli ayağı ise etkili tanıtımdır ve burada medyaya büyük görev düşüyor.”
Coğrafi avantajlara da dikkat çeken Vali Köşger, Adana’nın dört mevsim yaşanabilecek bir şehir olduğunun altını çizdi:
“Adana, Allah’ın birçok güzelliğiyle donattığı bir şehir. Sahili var, denizi var, iki önemli nehir geçiyor, yaylaları var… 45 kilometre giderseniz denize, 45 kilometre giderseniz yaylaya ulaşırsınız. Bu eşsiz zenginliği en iyi şekilde değerlendirerek Adana’yı hak ettiği konuma taşıyacağız.”
Vali Köşger, konuşmasını Adana’nın marka şehir olma hedefinin, birlik, üretim ve özgün değerlerin güçlendirilmesiyle mümkün olacağını belirterek tamamladı.
Söyleşinin ardından, proje kapsamında bir panel düzenlendi. Panelde, dijital içerik üretimi, etkili hikâye anlatıcılığı, Adana’nın güvenli ve yaşanabilir şehir imajının güçlendirilmesi ile kültürel mirasın ve mutfağın doğru tanıtımı gibi başlıklar ele alındı.
“Adana’nın İmajı: Doğru İletişim, Etik Habercilik ve Dezenformasyonla Mücadele” projesi kapsamında 20 Haziran’a kadar, gazetecilikte etik kurallardan turizm potansiyeline kadar pek çok konunun tartışılacağı panel, seminer ve toplantılar düzenlenecek.